Zo zorg je ervoor dat je overal kunt bellen met jouw vaste kantoornummer

Zo bel je met Microsoft Teams

Gepubliceerd op: 9 juli 2020

Zoals veel bedrijven werken wij vanaf half maart primair vanuit huis. Organisatorisch en technisch hadden wij het thuiswerken al in de vingers, het leveren van online werkplekken is immers wat we doen. We misten alleen nog één belangrijk aspect: op afstand bellen met onze bestaande kantoornummers. We hebben onderzocht of Teams uitbreiden met de belfunctionaliteit ook voor onszelf interessant is en al snel zijn we met onze telefooncentrale overgestapt. De vele voordelen delen we graag met jou! In deze blog vertelt onze expert Massis Boyagian hoe deze overgang is verlopen.

De voordelen van bellen via Teams op een rijtje

Met het integreren van onze vaste kantoornummers binnen Teams, maakt het écht niet meer uit waar we werken. Vanuit Teams bellen we met elk mogelijk telefoonnummer. Met deze extra functionaliteit verhogen we onze productiviteit. Bellen via Teams werkt op alle devices, je hoeft alleen de applicatie te installeren. Je belt dan net zoals op kantoor, of juist zoals op kantoor! 😊 We zetten hierbij alle voordelen op een rijtje:

  • Behoud van functionaliteiten: zoals openingstijden, wachtrijen of keuzemenu‘s.
  • Eenvoudig in gebruik: een verandering is altijd wennen, dat weten we. Onze ervaring is dat je na een aantal keer bellen helemaal gewend bent. Net zoals de rest van de applicatie, werkt het bellen intuïtief en prettig.
  • Flexibel en efficiënt: bel en word gebeld vanaf elk device, zo kun je altijd en overal werken.
  • Kantoor: ook op kantoor bel je via Teams. Wil je graag bellen via een vaste telefoon? Er zijn diverse telefoontoestellen die hiervoor geschikt zijn.
  • Kies zelf hóe je belt: al jouw devices kunnen gelijktijdig gebruikt worden om te bellen of gebeld te worden.
  • Overzichtelijk: zie welke collega’s beschikbaar zijn en wie in gesprek is.
  • Personaliseren: je kunt zelf een heleboel instellen, van voicemail tot wachtmuziek – wat jij fijn vindt werken.

Hoe werkt dat precies?

Dat kan onze expert Massis Boyagian het beste vertellen! “Toen ik kwam werken bij SEVENP, was ik al heel enthousiast over het bellen met Teams. Ik had hier namelijk al veel ervaring mee. Op dat moment had dit project alleen geen prioriteit. Half maart, toen de lockdown werd ingevoerd, werd dit project opeens het belangrijkste interne project bij SEVENP, want vanaf dat moment werkten we allemaal vanuit huis. Ik werd toen gevraagd voor dit project, heel leuk! Ik ben gestart met het inventariseren van de eisen en de wensen. Denk aan het verloop van de telefoonflow, een vlekkeloze overgang en het instellen we onze overloop. Vervolgens ben ik de vertaalslag gaan maken naar de technische inrichting binnen Teams. Daarna zijn we geleidelijk per afdeling over gegaan op het bellen met Teams. Ik had vanaf dat moment voornamelijk een controlefunctie: hoe werkt alles in de praktijk, zijn er vragen van collega’s en moeten er nog aanpassingen worden gemaakt?”

Hoe is de overgang verlopen?

“We zijn als bedrijf altijd bereikbaar geweest. Onze klanten hebben niets van deze overgang gemerkt. Wel kreeg ik veel vragen van collega’s, omdat iedereen de nieuwe functies aan het uitzoeken was. Zorg dus voor goed instructiemateriaal om het je collega’s zo makkelijk mogelijk te maken (deze kan ik uiteraard met je delen 😉). Veranderingen zijn in het begin vaak lastig, maar al heel snel kwamen de enthousiaste reacties van collega’s. Iedereen ervaart het bellen via Teams nu een stuk prettiger dan de traditionele centrale die we eerst gebruikten! Daar ben ik erg blij mee.”

Wat is jouw ervaring?

“Teams biedt een unieke manier om te bellen, je kunt namelijk meteen zien of een collega beschikbaar is en het belangrijkste: je hoeft niet meer op kantoor te zijn om te kunnen bellen met het vaste nummer. Je belt namelijk vanuit de cloud en je bent bereikbaar op alle devices die zijn ingesteld. Daarnaast ervaren we dat het bellen via Teams heel stabiel verloopt. Want dat hoort bij onze dienstverlening: 24/7 bereikbaar zijn voor onze klanten.”

Kortom: met Microsoft Teams bel je en word je gebeld vanaf elk vast telefoonnummer én vanaf elk device. Teams wordt zo steeds meer jouw centrale applicatie om mee te (samen)werken. De gouden tip van Massis is dan ook om de volledige Microsoft 365 licentie te gebruiken, van e-mail tot SharePoint. Zo benut je ook binnen de applicatie alle functionaliteiten en gaat samenwerken nóg efficiënter en prettiger.

Benieuwd naar hoe bellen met Teams in de praktijk werkt? Bel ons dan op 088 023 55 00 en wij nemen jouw telefoontje op in Teams. Uiteraard vertellen we jou graag meer over de mogelijkheden.

Lees hier onze blog over hoe wij als SEVENP’ers werken vanuit huis met Microsoft Teams!

Klik hier om je in te schrijven voor onze nieuwsbrief! Zo ontvang je voortaan onze nieuwste blogs per e-mail.