Het CloudPortal van SEVENP: het selfserviceportal waarmee je zelf veel touwtjes in handen hebt

sevenp_cloudportal_4

Gepubliceerd op: 31 januari 2019.

Zelf doen wat je zelf kan doen – en om hulp kunnen vragen wanneer het nodig is. Dat is de service die wij bieden aan onze klanten, sinds de introductie van het CloudPortal van SEVENP.

In deze blog vertelt Astrid Joolink -die binnen SEVENP bij Planning & Control zorgt voor projectbegeleiding rondom het CloudPortal- over de praktische toepassingen.

Natuurlijk is het fijn dat je als klant dagelijks terecht kunt bij onze Front Desk met vragen en verzoeken over de verschillende diensten die je bij ons afneemt. Dat kan gaan over jouw online werkplek of een andere cloudoplossing. Wij helpen je graag! We hebben daarnaast een oplossing bedacht om onze klanten nóg efficiënter te kunnen laten werken. We hebben daarom het CloudPortal ontwikkeld. Hiermee kun je tal van zaken ook zelf direct regelen en heb je toegang tot bepaalde beheersactiviteiten, op ieder moment van de dag, wanneer het jou uitkomt & vanaf elk device (pc, tablet of telefoon).

Aan wat voor activiteiten moet je denken?

Klanten kunnen in het CloudPortal zelf nieuwe gebruikers aanmaken, bestaande accounts wijzigen en ook verwijderen. Door gebruikers aan groepen te koppelen kunnen zij, zonder tussenkomst van ons, gebruikersrechten toekennen aan collega’s, zodat deze direct toegang kunnen krijgen tot bepaalde applicaties.

Via het CloudPortal kun je ook zelf direct een verzoek aan onze Front Desk indienen. Op ieder moment kun je de status van jouw verzoek inzien en aanvullen.

Daarnaast kan een vastgelopen sessie van een gebruiker via het CloudPortal eenvoudig worden opgelost. De sessie wordt vrijgegeven en de gebruiker kan direct weer verder werken. Andere veel gebruikte toepassingen die mogelijk zijn: het resetten van gebruikerswachtwoorden, het vergroten van e-mailboxen en het toevoegen van e-mailadressen.

Inzicht en inrichting

Met het CloudPortal bieden we onze klanten daarnaast doorlopend inzicht. Inzicht in het aantal gebruikers, in het datagebruik van deze gebruikers, welke applicaties in gebruik zijn en de factuurspecificaties. Beheerders kunnen via het CloudPortal duidelijk zien wie welke autorisatie heeft voor welke applicatie. Ook de verschillende modules in het CloudPortal zijn door beheerders van onze klanten zelf in te richten voor hun gebruikers. Alle functies zijn overzichtelijk ingedeeld en veelvoorkomende acties staan standaard op het online dashboard.

Gratis extra service

Iedereen wil slimmer en efficiënter werken en medewerkers willen ook graag steeds meer dingen zelf kunnen regelen. Het CloudPortal sluit daarom mooi aan bij de missie van SEVENP om 24/7 overal en efficiënt te kunnen werken. Dit selfserviceportal zit gratis inbegrepen in onze dienstverlening voor al onze klanten.

Mocht je er als klant toch niet uitkomen… je kunt natuurlijk ook altijd onze Front Desk engineers bellen!

Klik hier om naar het CloudPortal van SEVENP te gaan.

Klik hier om je in te schrijven voor onze nieuwsbrief!