Met deze drie onbekende (maar hele handige!) Office 365 applicaties maak je jouw werkzaamheden efficiënter

Gepubliceerd op: 14 maart 2019.

De meeste bedrijven werken al met de bekende Microsoft applicaties Excel, Outlook, PowerPoint, SharePoint, Teams en Word. Er zijn ook een aantal applicaties die nog minder bekend zijn, maar wel heel handig! Deze applicaties zijn gratis bij een aantal Office 365 abonnementen.

In deze blog vertelt Britta Verhage, Marketing & Sales Officer bij SEVENP, daarom meer over drie Office 365 applicaties die jouw werkzaamheden een stuk efficiënter en eenvoudiger kunnen maken. Dat zijn de applicaties Bookings, Forms en To Do.

Bookings

Bookings is een handige boekingsapplicatie die je koppelt aan je eigen website. Hiermee kunnen jouw klanten via je website zelf afspraken inplannen. In één oogopslag is duidelijk wanneer jouw medewerkers wel en niet beschikbaar zijn. De gemaakte afspraken worden vervolgens automatisch gesynchroniseerd in de Outlook-agenda’s.

Klanten krijgen vervolgens automatisch een bevestigingse-mail die kan worden uitgebreid met relevante informatie. Met Bookings is het ook mogelijk om automatisch een herinnering te laten versturen, bijvoorbeeld een dag voor de afspraak.

En wat als je een klant aan de lijn krijgt, of zelf een vervolgafspraak wil inplannen? Dan voer je de afspraak gewoon handmatig in. Bookings pakt vervolgens zelf de automatische flow op.

Bekijk hier het filmpje van Microsoft over Bookings

Forms

Forms is een tool waarmee je (de naam zegt het al een beetje) heel eenvoudig formulieren maakt om bijvoorbeeld klanttevredenheid te meten. Het mooie van Forms is dat er verschillende standaard formats zijn voor de weergave van jouw vragen en dat de applicatie geïntegreerd kan worden in bijvoorbeeld PowerPoint. De antwoorden op gesloten vragen worden meteen weergegeven in tabellen en grafieken.

Het is ook mogelijk om je data te exporteren naar Excel, zodat je daar de data verder kunt analyseren.

Bekijk hier het filmpje van Microsoft over Forms

To Do

Wil je meer grip op je werkzaamheden? Dan kun je met de applicatie To Do allerlei overzichtelijke lijstjes maken met openstaande taken. Je gemaakte dag- en weeklijstjes komen automatisch boven zodra je To Do opent. Uit de bulkverzameling van zaken die je nog moet doen, kun je dagelijks je prioriteiten selecteren.

Je kunt instellen dat To Do automatische herinneringen verstuurd naar je Outlook-agenda. In je agenda houd je dan het overzicht met de afspraken die je hebt en jouw openstaande To Do’s.

Wanneer je een “to do” hebt afgerond, vink je hem gewoon af. De taak blijft zichtbaar in het lijstje, zodat je weet wat je allemaal gedaan hebt.

Daarnaast kun je efficiënt samenwerken met je collega’s in een bepaald project. Dit doe je door een gezamenlijke To Do lijst aan te maken en te delen. Zo blijft iedereen op de hoogte van elkaars voortgang en werkzaamheden.

Bekijk hier het filmpje van Microsoft over To Do

Bij welke licensies zitten deze applicaties inbegrepen?

De applicaties Bookings, Forms en To Do zijn ontzettend handig in het gebruik. Deze applicaties zijn net als alle andere Microsoft applicaties heel intuïtief, logisch vormgegeven en werken makkelijk samen met de bekende Office 365 applicaties.

De applicaties Bookings, Forms en To Do gebruik je gratis bij de volgende Office 365 licenties:

Bookings: Business Premium

Forms: Business Essentials, Business Premium, Business, ProPlus, E1/E3/E5

To Do: Business Essentials, Business Premium, E1/E3/E5

Meer weten over de toepassing van deze applicaties of andere Office 365 mogelijkheden? Neem dan contact op met ons!

Klik hier om je in te schrijven voor onze nieuwsbrief!